ماین وب

ساخت وبلاگ

کاوه مطرح کرد:

نیاز ۸۰۰ هزار تنی صنعت لوله و پروفیل به ورق در نیمه نخست ۹۵

فولاد مبارکه تفاهم‌نامه با سندیکا را امضا کند

گروه صنایع معدنی >فولاد - دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی از افزایش 65 درصدی قیمت مواد اولیه موردنیاز صنایع لوله و پروفیل فولادی ظرف حدود یک ماه اخیر خبر داد و گفت: انتظار ما این است که شرکت فولاد مبارکه به تفاهم‌نامه با سندیکا پایبند باشد.
به گزارش خبرنگار ماین نیوز، امیرحسین کاوه امروز در نشستی خبری با اشاره به اینکه بخشی از افزایش رخ داده در قیمت مواد اولیه صنایع لوله و پروفیل فولادی به دلیل افزایش تعرفه واردات ورق‌های فولادی بوده است، افزود: این افزایش قیمت در کنار رکورد موجود در کسب‌وکار باعث شده تا کارخانه‌های فعال در صنعت لوله و پروفیل فولادی در معرض خطر تعطیلی قرار بگیرند.

او با بیان اینکه ما نیز حامی تولید داخل هستیم و در همین راستا و در اولین فرصت با فولاد مبارکه مذاکره کرده و به تفاهم رسیدیم، اظهار کرد: حداقل مصرف کارخانه‌های لوله و پروفیل فولادی در شش ماهه نخست سال جاری 600 هزار تن ورق‌های 2 میلیمتر و 200 هزار تن ورق‌های کمتر از 2 میلیمتر است.

وی با اعلام مفاد تفاهم‌نامه بین فولاد مبارکه و سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی توضیح داد: در بخشی از این تفاهم‌نامه آمده است که فولاد مبارکه متعهد می‌شود، ورق خود را با قیمت رقابتی و متعادل به صنایع لوله و پروفیل فولادی بفروشد.

دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی در عین حال با اشاره به اینکه از زمان برگزاری جلسه تفاهم با مدیرعامل فولاد مبارکه هنوز این شرکت تفاهم‌نامه با سندیکای لوله و پروفیل فولادی را امضا نکرده است، عنوان کرد: با این وجود به تازگی متوجه شدیم که فولاد مبارکه صورت جلسه‌ای را راسا تنظیم کرده و برای ما فرستاده است که در آن شرایط تفاهم‌نامه قبلی کاملا به صورت یکطرفه تغییر کرده است.

وی با بیان این ادعا که فولاد مبارکه سال قبل محصول خود را با قیمت 410 دلار به صنایع لوله و پروفیل فولادی داخل فروخت اما همان محصول را با قیمت 250 دلار صادر کرد، عنوان کرد: متاسفانه ما حتی تهدید به قطع سهمیه هم شده‌ایم که این خلاف اصول مشتری‌محوری و مشتری‌مداری است.

کاوه در عین حال با اشاره به اینکه رئیس هیات عامل ایمیدرو گفته روی اجرای تعهدات فولاد مبارکه نظارت خواهد داشت، افزود: این گفته در حالی مطرح شده که فولاد مبارکه هنوز تفاهم‌نامه خود با سندیکا را امضا نکرده است و در این حالت نظارت کردن نیز معنا پیدا نمی‌کند.

تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۶

کد مطلب: 31762

توصيه مطلب

۰

ماین وب...
ما را در سایت ماین وب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mineweb بازدید : 153 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 18:54

مشکل بازنشستگان فولاد با مصوبه جدید مجلس حل می‌شود؟

گروه صنایع معدنی >فولاد - تجمع چندروزه بازنشستگان فولاد مقابل مجلس در اعتراض به عدم دریافت حقوق در زمان مشخص، تکمیل احکام سال ۹۱ و رفع مشکلات درمانی و هزینه ای باعث مصوبه جدید مجلس در جهت حل مشکلات این قشر شد.
مشکل بازنشستگان فولاد با مصوبه جدید مجلس حل می‌شود؟
به گزارش ماین نیوز، جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد کشور صبح امروز و برای سومین روز متوالی مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.علت اصلی تجمع این قشر از بازنشستگان دریافت حقوق در زمان مشخص، تکمیل احکام سال 91 و رفع مشکلات درمانی و هزینه‌ای از دولت و مجلس است.

اما اگر بخواهیم به صورت ریشه ای تر مشکلات را دنبال کنیم، علت این تجمع باید از زبان مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد شنیده شود.

*مجلس مشکلات پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد را حل کند

نوروزی،مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد درباره تجمع چند روزه بازنشستگان فولاد در مقابل مجلس شورای اسلامی می گوید: این تجمع به خاطر تاخیر در پرداخت حقوق نبود بلکه خواسته و مطالبه اصلی بازنشستگان فولاد از نمایندگان مجلس این است که به جای اختصاص 2هزار میلیارد تومان بودجه اعتبار به صندوق فولاد در جدول شماره 18 بودجه کل کشور، این اعتبار را نمایندگان در محل درآمدهای عمومی دولت ببینند تا هر ماه پرداخت حقوق این قشر دچار مشکل نشود.

وی ادامه می دهد: زیرا بر اساس جدول شماره 18 بودجه ای که پیش بینی شده ابتدا باید به خزانه دولت واریز شود، سپس از طریق خزانه اعتبار مذکور به صندوق پرداخت شود تا حقوق بازنشستگان فولاد داده شود البته این در شرایطی است که برای همین بودجه هم دیگر دستگاه های اجرایی درخواستی ندهند.این صندوق هر ماه بابت حقوق 84 هزار بازنشسته رقمی معادل 170 میلیارد تومان پرداخت می کند لذا اگر اعتبار پایدار و مستمری برای آن از سوی نمایندگان مجلس پیش بینی نشود، دوباره پرداخت حقوق این افراد با مشکل مواجه خواهد شد.

*راهکار مجلس برای حل مشکلات بازنشستگان فولاد

محمدرضا پورابراهیمی،عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره مطالبات بازنشستگان فولاد گفت:سه پیشنهاد در خصوص حقوق بازنشستگان فولاد مطرح شده است. در تلاش هستیم امروز مصوباتی به نتیجه برسد که بخشی از مشکلات حل شود. مخالفت های دولت در بدهی مسلم این بازنشستگان چالش ایجاد کرده است. با مصوبه جدید مشکلات این قشر در سال 95 کمتر می شود.

همچنین ایرج ندیمی، عضوکمیسیون اقتصادی مجلس درباره تعیین تکلیف مشکلات بازنشستگان از مصوبه جدید مجلس خبر داد و گفت: با مصوبه امروز مجلس به دولت فرصت دادیم با مدیریت ازمحل جدول شماره 18 بودجه کل کشور مشکلات را حل کندو نزدیک به چندهزار میلیارد تومانی که مد نظر بود را از محل جابه جایی های جدول شماره 18 بودجه کل کشورتأمین کند. بنابراین امیدواریم دولت با توجه به دو دوازدهمی که در دست دارد بتواند جدول شماره 18 بودجه کل کشوررا مبنای پرداخت قرار دهد و موفق به پرداخت مابقی حقوق اسفند و حقوق فروردین ماه بازنشستگان در هفته آینده شود.

وی ادامه داد: ما برای 5سال حدود 17هزار میلیارد تومان را تعریف کرده بودیم. متناسب با حقوق و دستمزد در برنامه ششم توسعه تقسیم بر یک پنجم شود،‌با توجه به افزایش پایه سنواتی حدود3هزار میلیاردتومان پرداختی این 3سال است. دولت در حال حاضر می تواند با توجه به بودجه دو دوازدهمی که در دست دارد، حقوق اسفند و فروردین ماه را تا هفته آینده واریز کند.

‫ندیمی درباره مصوبه امروز برای حل مشکلات بازنشستگان فولاد گفت: براساس مصوبه مجلس 1800 میلیارد تومان برای پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد اختصاص یافت. در متن الحاقی تبصره 7 لایحه بودجه 95 آمده که به منظور رد بخشی از دیون دولت به صندوق بازنشستگی فولاد، دولت مکلف است نسبت به تأدیه 18 هزار میلیارد ریال از محل درآمدهای عمومی دولت در سال 1395 اقدام نماید تا نسبت به پرداخت حقوق بازنشستگان اقدام شود. رقم مزبور در حساب‌های فی‌مابین دولت و صندوق یاد شده منظور می‌ شود. بند مذکور جایگزین جدول 18 پیشنهادی دولت می‌شود.‬

تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۲

کد مطلب: 31764

توصيه مطلب

۰

مرجع : خبرگزاری تسنيم

ماین وب...
ما را در سایت ماین وب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mineweb بازدید : 123 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 18:54

ابویی:

حاضریم ورق مبارکه را ۵ درصد بالاتر از قیمت صادراتی بخریم

گروه صنایع معدنی >فولاد - رئیس هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی خواستار بازگشت تعرفه‌های واردات ورق فولادی به حالت قبل شد.
به گزارش خبرنگار ماین نیوز، علی محمد ابویی امروز در نشستی خبری نیاز سالانه صنایع لوله و پروفیل فولادی را به ورق‌های فولادی بالغ بر 1.6 میلیون تن اعلام کرد و افزود: ما خواستار بازگشت تعرفه‌های واردات ورق‌های فولادی به حالت قبل، اولویت دادن به تامین نیاز صنایع داخلی به جای صادرات ورق، مشتری‌مداری واقعی فولاد مبارکه و عمل به تفاهم‌نامه با سندیکا از سوی فولاد مبارکه هستیم.

او با انتقاد از نحوه تعیین تعرفه واردات کالاها در سال جاری توسط کمیسیون ماده یک اظهار کرد: در پیگیری که از رئیس اتاق ایران و نماینده اتاق در کمیسیون ماده یک داشتم متوجه شدم که تعرفه‌های واردات کالاها امسال بدون نظرخواهی از سوی تشکل‌ها و بخش خصوصی تعیین شده‌اند.

ابویی با اشاره به اینکه سال قبل شاهد صادرات فولاد به قیمت 250 دلار و واردات آن با قیمت 320 دلار بودیم، افزود: با اجرایی شدن برجام امیدواریم ظرفیت فعلی کارخانه‌های صنایع لوله و پروفیل فولادی بتوانند هرچه زودتر به ظرفیت تولید کامل 12 میلیون تن که هم‌اکنون 7 میلیون تن آن فعال است، برسند.

رئیس هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی افزود: ما حاضریم ورق فولاد مبارکه را 5 درصد بالاتر از قیمت صادراتی این شرکت نیز خریداری کرده و ارز را هم در آمریکا تحویل این شرکت بدهیم.

وی همچنین از افزایش بیش از 60 درصدی قیمت ورق‌های موردنیاز کارخانه‌های لوله و پروفیل فولادی ظرف کمتر از یک ماه اخیر خبر داد.

تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۵۲

کد مطلب: 31765

توصيه مطلب

۰

ماین وب...
ما را در سایت ماین وب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mineweb بازدید : 131 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 18:54

مصری نژاد به ماین نیوز خبر داد:

پیشرفت ۴۰ درصدی طرح افزایش ظرفیت گندله‌سازی اردکان

تلفیق دانش بومی و خارجی در این مجتمع

گروه معادن >سنگ آهن - مدیر امور مجتمع گندله‌سازی اردکان درباره آخرین وضعیت این مجتمع صنعتی اظهار کرد: در ارتباط با آخرین اطلاعات پروژه گندله‌سازی اردکان باید بگویم که خوشبختانه طرح افزایش ظرفیت حدود 40 درصد پیشرفت داشته است بطوریکه این پیشرفت در افزایش ظرفیت منجر به افزایش تولید شد و تولید از 11 هزار و 300 تن در روز به 13 هزار 200 تن رسیده است. البته تا زمانی که این موضوع پایدار نشود، اعلام رسمی صورت نخواهد گرفت.
پیشرفت 40 درصدی طرح افزایش ظرفیت گندله‌سازی اردکان
محمود مصری نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز افزود: باید تغییرات اساسی انجام گرفته تا تولید پایدار شده و به عدد 4 میلیون تن در سال برسد.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ماین نیوز درباره اینکه با قرارگیری در دوران پسابرجام و اتفاقات رخ داده در بحث ال سی آیا وضعیت کنونی توانسته به مراودات شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با شرکت‌های خارجی سرعت بخشد؟ افزود: ما در مجتمع چادرملو درگیر موضوعی به نام ال‌سی نبودیم زیرا همیشه به دلیل محدودیت‌های موجود به صورت نقدی اقدام می‌کردیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر بیشتر پروژه‌‌های ما رو به اتمام است، در نتیجه مشکلات اساسی در زمینه ال‌سی در آنها وجود نداشته و امیدوار هستیم دوستان ما که در زمینه ال‌سی با مشکل مواجه هستند هرچه سریعتر مشکلات آنها حل شود.

به گفته مصری نژاد، بدون شک روابط با کشورهای دیگر دستخوش تغییراتی شده است که به دنبال آن شرکت‌های بیشتری به ما مراجعه کرده و برای همکاری اعلام آمادگی می‌کنند. امیدوار هستیم این موضوع توسعه یابد.

مدیر امور مجتمع گندله‌سازی اردکان با اشاره به حل مشکلات بانکی و سوئیفت تصریح کرد: با حل شدن این مشکلات وضعیت بهتر خواهد شد و می‌توان شاهد توسعه هرچه بیشتر در بخش معدن بود.

مصری نژاد همچنین درباره انتخاب تکنولوژی از کوبه استیل در پروژه گندله‌سازی، اظهار کرد: کوبه استیل سازنده این پروژه است. در واقع طراحی اصلی مربوط به آن بوده؛ بنابراین برای طرح افزایش تولید اطلاعات خود را با آنها به مشارکت گذاشته و آنها اطلاعات را تجزیه و تحلیل کرده و سپس با دانش موجود در ایران ادغام می‌کنند. در نتیجه این کار دانش بومی و خارجی با یکدیگر تلفیق شده که خوشبختانه نتایج مثبتی تا به این لحظه به همراه داشته است.

وی با اشاره به افزایش سرمایه چادرملو اظهار کرد: به نظر می‌آید با انجام این کار می‌توان طرح‌های شرکت را با سرعت بیشتری اجرایی کرد.

گفت‌وگو از علیرضا جعفری نژاد

تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۴

کد مطلب: 31744

توصيه مطلب

۰

ماین وب...
ما را در سایت ماین وب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mineweb بازدید : 241 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 4:15

به گزارش ماین نیوز، براساس این اسناد در سال 2006 دولت آذربایجان به رهبری الهام علی اف یک قرارداد محرمانه را به منظور اعطای 70 درصد از سود آینده 6 معدن طلای این کشور به دختران علی اف امضاء کرد. دولت این کشور مابقی 30 درصد سود این معادن را دریافت خواهد کرد.برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این خبر اینجا کلیک نمایید.توضیح عکس: در عکس درج شده روی این خبر نفرات سمت راست و چپ به ترتیب آرزو و لیلا دختران و نفر وسط نیز همسر رئیس جمهوری آذربایجان هستند.
ماین وب...
ما را در سایت ماین وب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mineweb بازدید : 151 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 4:15

قیمت سنگ آهن به بالای ۶۰ دلار برگشت

به گزارش ماین نیوز، رشد قیمت سنگ آهن به دلیل حجم تجارت بسیار بالای خرید و فروش در بنادر چین اتفاق افتاده و تحلیلگران عامل آن‌را رشد قیمت‌های فولاد می‌دانند.

قیمت شمش در ناحیه تانگشان (Tangshan) امروز 23 دلار بالا رفت (364 دلار شد) و قیمت میلگرد نیز در شانگهای بین 8 تا 12 دلار رشد داشته است.

چین 400 میلیون تن ظرفیت فولاد بلااستفاده دارد و رشد قیمت فولاد انگیزه فولادسازان به روشن کردن کوره بلندها را به سرعت افزایش داده و این کوره‌ها نیاز فوری به سنگ آهن دارند در حالی که حمل سنگ آهن از استرالیا و برزیل به چین زمانبر است بنابراین تا زمانی که روند رشد قیمت فولاد متوقف نشده، قیمت سنگ آهن می‌تواند روند صعودی داشته باشد.

به نظر می‌رسد رشد قیمت فولاد به اوج خود نزدیک شده و مسیر نزولی به زودی آغاز می‌شود زیرا معاملات آتی از نظر حجم رقم بالایی نیستند و کمتر کسی حاضر به ثبت سفارش 3 ماهه (برای ماه جولای) است.

تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۵

کد مطلب: 31746

توصيه مطلب

۰

ماین وب...
ما را در سایت ماین وب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mineweb بازدید : 141 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 4:15

سرقینی خبر داد:

پیش‌بینی حقوق دولتی ۹۰۰ میلیارد تومانی در ۹۵

روزهای طلایی بازار مواد معدنی را فراموش کنید

گروه معادن - معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت پیش‌بینی حقوق دولتی معادن در سال 1395 را 900 میلیارد تومان اعلام کرد.
پیش‌بینی حقوق دولتی 900 میلیارد تومانی در 95
به گزارش خبرنگار ماین نیوز، جعفر سرقینی امروز در نشست خانه معدن استان‌ها با اشاره به اینکه بخش معدن روزهای خوبی را سپری نمی‌کند، افزود: البته نشانه‌هایی از امید برای آینده دیده می‌شود. چه بسا که در همین راستا تغییرات مثبتی را نیز در بازار سنگ آهن مشاهده کرده‌ایم. براساس تحلیل‌ها بطورکلی سال 2016 سال بهتری برای بخش معدن خواهد بود.

وی در عین حال گفت: البته باید دیگر روزهای طلایی بازار مواد معدنی و فلزات را فراموش کنید و به عنوان مثال دیگر شاهد بازگشت قیمت سنگ آهن به قیمت طلایی 120 دلار نخواهیم بود.

سرقینی با بیان اینکه در حال حاضر خانه معدن توانسته در حوزه‌های مختلف به جایگاه خوبی دست پیدا کند، اظهار کرد: انتقاداتی زیادی در خصوص میزان حقوق دولتی معادن از سوی معدنکاران به ما وارد می‌شود. در این زمینه باید بگویم وقتی به ما به صورت قانونی دستور داده می‌شود که 1800 میلیارد تومان حقوق دولتی جمع‌آوری کنیم، با وجودی که خودمان هم اعتقاد داریم این عدد قابل تحقق نیست اما مجبور به اطاعت از قانون هستیم. برای سال جاری نیز جمع‌آوری 900 میلیارد تومان حقوق دولتی معادن پیش‌بینی شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه قانون معادن قرار است به زودی در راستای بهبود فعالیت‌های معدنی در کشور در حوزه مختلف اصلاح شود، اظهار کرد: در گذشته شاهد این بودیم که محدوده‌های معدنی از سوی افراد بعضا بدون صلاحیت گرفته شده بود و کاری هم در این محدوده‌ها انجام نشده بود اما با آزادسازی محدوده‌های معدنی بسیاری از مشکلات در این زمینه برطرف و راه برای فعالیت معدنکاران واقعی در این حوزه باز شد.

تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۲۰

کد مطلب: 31741

توصيه مطلب

۰

ماین وب...
ما را در سایت ماین وب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mineweb بازدید : 123 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 20:53

به گزارش خبرنگار ماین نیوز، اسداله کشاورز امروز در نشست خانه معدن استان‌ها افزود: متاسفانه رکود ایجاد شده در بازار فلزات و مواد معدنی روی بخش اکتشاف این حوزه نیز تاثیر منفی زیادی گذاشت؛ به طوری که در سال قبل شاهد کاهش حجم عملیات اکتشافی مواد معدنی در کشور و افت سرمایه‌گذاری در این حوزه به ویژه از سوی بخش خصوصی بودیم.وی افزود: در حالی که طی سال‌های قبل سالانه بین یک تا 1.2 میلیارد تن مواد معدنی جدید در کشور کشف می‌شد اما سال قبل تنها 700 میلیون تن ذخیره جدید به مجموع ذخایر معدنی کشور افزوده شد که حاکی از افت نزدیک به 50 درصدی کشف مواد معدنی جدید در کشور است.کشاورز همچنین با اشاره به تلاش‎های صورت گرفته در راستای فرهنگ‌سازی در بین مردم در خصوص فواید و مزیت‌های بخش معدن اظهار کرد: در همین راستا در بخش صدا، برنامه گنج و رنج با مدیریت یکی از کارشناسان خبره وزارت صنعت، معدن و تجارت از شبکه رادیو اقتصاد پخش می‌شود که پخش این برنامه بازخوردهای خوبی هم در بین مخاطبان داشته است. در بخش سیما نیز فیلم‌برداری برنامه آژنگ در دست انجام است و پس از طی مراحل مربوطه این برنامه نیز از تلویزیون پخش خواهد شد.
ماین وب...
ما را در سایت ماین وب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mineweb بازدید : 144 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 20:53

ماین نیوز گزارش می‌دهد:

فروش ۳۲۷۰ میلیارد تومانی ذوب آهن اصفهان در ۹۴

فروش 3270 میلیارد تومانی ذوب آهن اصفهان در 94
به گزارش خبرنگار ماین نیوز، براین اساس شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان در سال گذشته 880 هزار و 959 تن تیرآهن، 402 هزار و 997 تن شمش کالایی، 777 هزار و 447 تن میلگرد، 11 هزار و 262 تن کلاف و 82 هزار و 651 تن سایر محصولات (نبشی، چهارگوش، ناودانی و ...) را تولید کرد.

همچنین ارزش کل فروش محصولات ذوب آهن در سال گذشته به بیش از 3270 میلیارد تومان رسید. بخش عمده فروش ذوب آهن در سال قبل مربوط به تیرآهن به میزان 1546 میلیارد تومان و میلگرد به میزان 1071 میلیارد تومان بود.


گزارش از محمدجواد به‌آبادی

تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۵۷

کد مطلب: 31743

توصيه مطلب

۰

ماین وب...
ما را در سایت ماین وب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mineweb بازدید : 141 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 20:53

رشد قیمت فولاد و سنگ آهن در پی افزایش تقاضای فصلی

گروه صنایع معدنی >فولاد - در پی بیشترشدن تقاضای فصلی که موجب افزایش سود تولیدکنندگان و تقویت تقاضای سنگ آهن مواد خام شد، قیمت فولاد در معاملات آتی دوشنبه شانگهای با رشدی 3 درصدی مواجه شد.
رشد قیمت فولاد و سنگ آهن در پی افزایش تقاضای فصلی
به گزارش ماین نیوز، سیل آمار اخیر نشان‌دهنده ثبات در اقتصاد چین بوده و همچنین موجب تحریک قیمت‌ها شده است. آمار دفتر آمار ملی نشان می‌دهد قیمت مسکن چین در ماه مارس با بیشترین سرعت خود در دو سال اخیر افزایش یافته است. هر تن سنگ‌آهن در بورس آتی شانگهای با رشدی 2.7 ردصدی 2381 یوآن‌(367 دلار) معامله شد.

کوین بی، تحلیلگر گروه مشاور CRU با اشاره به رشد قیمت فولاد در آخر هفته گذشته اعلام کرد: «ما از نظر شاخص‌های اقتصادی نشانه‌هایی از رشد را در ماه مارس مشاهده کردیم و این موضوع موجب بهبود حس حاکم بر حاضران بازار خواهد شد.»

چین در سه ماهه نخست سال 2016 آهسته‌ترین رشد اقتصادی خود را از سال 2009 به ثبت رساند اما رشد در بدهی به نظر موجب بهبود فعالیت کارخانه‌ها، سرمایه‌گذاری و هزینه‌های خانوار در دومین اقتصاد بزرگ دنیا شده است.

روز دوشنبه آمار دفتر ملی آمار نشان داد که قیمت متوسط خانه‌های نو در بیش از 70 شهر چین در ماه گذشته نسبت به سال گذشته 4.9 درصد و نسبت به ماه فوریه 3.6 درصد افزایش یافت.

در بورس کالای دالیان،‌ قیمت هر تن سنگ‌آهن ماه سپتامبر با 2.2 درصد افزایش به 423 یوآن رسید. قبل از متوقف شدن صعود در انتهای هفته، روند صعودی هفته گذشته قیمت فولاد موجب افزایش قیمت سنگ‌آهن نیز شد.

بای اعلام کرد:‌‌ «بهبود تقاضای فولاد در چین نسبتا فصلی بوده و در ماه ژوئن و با گرم‌تر شدن هوا و به تبع آن کندشدن فعالیت‌های ساخت و ساز کاهش خواهد یافت. و اگر در حال حاضر تولیدکنندگان سودده باقی بمانند، عرضه افزایش خواهد یافت و ما با خطر کاهش قیمت مواجه خواهیم بود.»

بر اساس آمار TSI، روز جمعه هر تن سنگ‌آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین با 1.9 درصد افزایش قیمت 57 دلار و 50 سنت معامله شد.

BMI اظهار داشت: «هرگونه رشد در قیمت سنگ‌آهن پایدار نخواهد بود. بازار فولاد چین همچنان با عرضه مازاد مواجه خواهد بود. به طوری که عرضه مازاد داخلی از سال 2016 تا 2020 به طور میانگین به 100 میلیون تن خواهد رسید.»

تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۳

کد مطلب: 31734

توصيه مطلب

۰

ماین وب...
ما را در سایت ماین وب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mineweb بازدید : 138 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 16:18

سلب صلاحیت از بهره برداران غیرفعال معادن در گیلان
به گزارش ماین نیوز، مواد معدنی زیربنای اقتصاد و صنعت هر جامعه را تشکیل داده و بشر نیز در طول تاریخ، برحسب نیازمندی ها و شناخت خود از این نوع مواد استفاده کرده است.

بهره برداری اقتصادی از معادن کشور گرچه به دهه های گذشته بازمی گردد اما در سال های اخیر و به علل گوناگون نقش و اهمیت بخش معدن در اقتصاد فزونی یافته است.

معادن و نقش موثر آن ها در توسعه صنعتی گیلان

بخش معدن از عمده ترین بخش های تأمین کننده مواد اولیه صنایع محسوب شده و ذخایر غنی مواد معدنی به عنوان یک امکان بالقوه می تواند نقش اساسی را در توسعه صنعتی کشور ایفا کرده و راهگشای بسیاری از معضلات خودکفایی صنعتی کشور باشد.

اهمیت استفاده از مواد معدنی در صنایع مختلف تاحدی است که وجود برخی صنایع به چنین موادی وابسته شده است. صنعت سیمان به معدن سنگ آهک، صنعت ذوب آهن به سنگ آهن و زغال سنگ، صنایع شیشه و سرامیک به سیلیس و خاک های صنعتی از جمله صنایعی هستند که 80 تا 100 درصد فعالیت آن ها به وجود ذخایر معدنی وابسته است.

بسیاری از صنایع دیگر از جمله صنایع شیمیایی و ساختمانی به معادن آجر، گچ، سنگ، شن، ماسه وابسته هستند و تأمین برخی کودهای کشاورزی از طریق مواد معدنی چون فسفر و پتاس نشان دهنده اهمیت این نوع مواد و ذخایر موجود در کشور است.

گیلان با 68 معدن

در این میان استان گیلان اگرچه همواره به تولید محصولات کشاورزی مختلف از جمله برنج، چای، پرورش کرم ابریشم، فندق و بادام زمینی، پرورش و صید انواع ماهیان استخوانی و خاویاری مشهور بوده است اما در همین استان 68 معدن وجود دارد که عمده ترین مواد استخراجی از آن را «سنگ لاشه»، «واریزه کوهی»، «سنگ آهک»، «سنگ نما» و «سنگ ساختمان»، «شن و ماسه کوهی»، «میکا»،«مارن»، «زغال سنگ»، «سیلیس»، «سرب»، «مرمریت» و «گابرو» تشکیل می دهند.

وجود چنین معادنی در گیلان و بهره گیری از ظرفیت های آن می تواند در کنار سایر توانمندی ها و ظرفیت های استان و بخش صنعت آن، در رشد و توسعه اقتصادی و تأمین مواد مورد نیاز برخی صنایع استان موثر باشد.

با وجود چنین منابع ارزشمندی به نظر می رسد بخش معدن آن چنانچه که باید شناخته نشده و به علت شرایط طبیعی و زیست محیطی گیلان در کنار سایر مشکلا خاصی که هرمعدن با آن مواجه است، بهره برداری کاملی از ظرفیت های این معادن انجام نشده است. علل متعددی برای تعطیلی و یا نیمه فعال شدن معادن، وجود دارد.

کاهش تقاضا در بازار مصرف از علل تعطیلی فعالیت معادن گیلان

«علی منتظری» رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان این که ابتدا باید بدانیم مشکلات واحدهای معدنی ناشی از چیست؟ گفت: در برخی موارد کاهش فروش به علت کاهش تقاضا در بازار مصرف علت تعطیلی فعالیت معادن است و در برخی موارد دیگر داشتن معارضین محلی و یا عدم نظر مساعد دستگاه های مختلف از جمله منابع طبیعی و محیط زیست می تواند دلیل این امر باشد.

وی با اشاره به این که در برخی موارد هم شاهد تعطیلی بی مورد واحدهای معدنی بوده ایم، افزود: با توجه به تنوع علل در تعطیلی معادن، مثلاً با ورود فرمانداری ها، بخشداری ها و دهیاری ها و ایجاد شرایط مناسب تعاملی میان فعالان معدنی و معارضین محلی می توان به برطرف کردن این مشکل برای متقاعد کردن آن ها و ادامه فعالیت معدن امیدوار بود.

رکود فروش مسکن موجب کاهش فعالیت معادن می شود

منتظری ادامه داد:همکاری و مساعدت دستگاه های اجرایی مانند منابع طبیعی و محیط زیست هم می تواند بخش دیگری از مشکلات این بخش را برطرف کند. البته رکود فروش به علت کاهش تقاضا که در پی کاهش ساخت و سازها حادث شده مقوله ای است که در سطح کلان باید برای برطرف کردن آن ها پرداخته شود.

وی در خصوص واحدهای معدنی بدون هیچگونه علت موجهی تعطیل شده است، تصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان روندی را امسال آغاز کرده است و در این روش با سلب صلاحیت از بهره برداران غیر فعال، معدن را به بهره برداران واقعی واگذار می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان یادآور شد: توسعه اکتشافات مواد معدنی به ویژه انجام عملیات ژئو فیزیک هوایی برای شناسایی ظرفیت های معدنی استان و برنامه ریزی استخراج مواد معدنی جدید نیز یکی از برنامه های افزایش فعالیت های معدنی در گیلان در سالجاری است.

تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۵

ماین وب...
ما را در سایت ماین وب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mineweb بازدید : 136 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 16:18

یک میلیارد تن ذخایر معدنی در استان آذربایجان‌ غربی کشف شد
به گزارش ماین نیوز، پریسا عابدپور با اشاره به عملکرد سال گذشته بخش معدن استان اظهار داشت: با وجود اینکه از 43 هزار کیلومتر مساحت استان آذربایجان‌ غربی بدون احتساب دریاچه ارومیه تنها در 8 درصد از آن عملیات اکتشافی صورت گرفته که آن هم عمدتاً به صورت سطحی بوده که منجر به کشف یک میلیارد و 300 میلیون تن ذخیره شده است.

جانشین معاون امور معادن و صنایع معدنی استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: علاوه بر آن از 68 نوع ماده معدنی شناسایی شده در کشور 38 نوع آن در این استان شناسایی شده که چهار نوع آن در مرحله اکتشاف و 34 نوع آن در مرحله بهره‌برداری است.

عابدپور با بیان اینکه استان آذربایجان‌ غربی از لحاظ تنوع مواد معدنی رتبه سوم کشوری را از آن خود کرده است افزود: علاوه بر آن این استان از نظر وجود ذخایر برخی از مواد معدنی از جمله تیتان، طلا، باریت، میکا، دولومیت و انواع سنگ‌های تزئینی مستعدترین استان در سطح کشور است.

وی با اشاره به طرح‌ها و اقدامات شاخص این معاونت گفت: این معاونت در کنار انجام وظایف و تکالیف مقرر در قانون معادن و آئین نامه اجرائی آن که شامل اعمال حاکمیت دولت بر معادن استان، صدور اجازه انجام فعالیت‌های معدنی، جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز، صیانت از ذخایر معدنی، اعمال اصول فنی اکتشاف، استخراج و فرآوری در معادن، نظارت بر حسن اجرای تعهدات، رعایت اصول ایمنی و بهداشت در معادن، بهره‌برداری بهینه از ذخایر و کنترل عملکرد مسئولان فنی بوده اقداماتی را انجام داده است.

عابدپور با بیان اینکه یکی از این اقدامات اجرای طرح GIS و تکمیل سیستم کاداستر بود تصریح کرد: علاوه بر آن ضمن آغاز اجرای طرح پهنه‌بندی در شمال و جنوب استان برای توسعه اکتشاف و شناخت ذخایر معدنی، انجام طرح آزادسازی محدوده‌های معدنی و برگزاری مناقصه و اجرای طرح کمک به تجهیز و اکتشاف پایه و تفضیلی محدوده‌های معدنی استان سال گذشته انجام شد.

رئیس امور معادن سازمان صنعت و معدن آذربایجان‌ غربی با اشاره به طرح ساماندهی و نظارت بر واحدهای تولیدی شن و ماسه مستقر در حوضه‌های آبریز دریاچه ارومیه اظهار داشت: از سوی دیگر پیگیری ایجاد زیرساخت‌های معدنی از جمله ایجاد راه‌های ارتباطی و برق‌رسانی، تعیین اولویت‌ها و پروژه‌های زیرساختی استان و درخواست از سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران و صنایع معدنی از سایر اقدامات این سازمان بوده است.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از ارزش افزوده و ایجاد و توسعه واحدهای فرآوری و تبدیلی مواد معدنی جزو اولویت‌های اصلی فعالیت‌های این معاونت بوده است افزود: در این زمینه با تلاش و پیگیری‌های انجام شده اقداماتی به منظور احداث این گونه واحدها در سر معادن انجام شده است.

عابدپور تصریح کرد: در سال 94 احداث سنگبری در سر معادن مرمریت بسطام و بادکی چایپاره، تراورتن گنبد تکاب، مرمر آج واج سلماس، تراورتن قزل قشلاق تکاب و احداث واحد دانه‌بندی و تولید پودر سیلیس در سر معدن قوپی باباعلی سلماس و نیز تولید کنسانتره آهن در سر معدن آهن اسکندیان سلماس انجام شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی استان آذربایجان‌غربی گفت: هم‌اینک در آذربایجان‌ غربی تعداد 805 واحد صنایع معدنی با اشتغال‌زایی 21 هزار و 737 نفر وجود دارد.

وی افزود: عمده صنایع معدنی موجود در استان شامل صنایع استحصال طلا، نقره، جیوه و سیانور سدیم، صنایع سیمان، صنایع تولید آجر، صنایع تولید سفال، واحدهای شستشو و دانه‌بندی شن و ماسه، تولید آسفالت، تولید انواع محصولات بتنی و سیمانی، صنایع دانه‌بندی و فرآوری سیلیس، صنایع فراوری گچ، سیلیس، میکا و باریت است.

عابدپور گفت: امیدواریم با رفع موانع توسعه‌ای بخش معدن، راه‌اندازی معادن بزرگ مقیاس و ایجاد و توسعه واحدهای فرآوری و تبدیلی مواد معدنی متناسب با کمیت و کیفیت ذخایر معدنی استان و نیز رفع محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های استفاده از املاح دریاچه ارومیه و منتج شدن عملیات اکتشافی انجام شده بر روی مواد معدنی فلزی و علاوه بر آن با بهره‌برداری و استخراج آنها در آینده نزدیک شاهد شکوفائی هر چه بیشتر بخش معدن و به موازات آن توسعه واحدهای فرآوری و تبدیلی و صادرات آنها در استان باشیم.

وی با اشاره به اطلاعات فعالیت‌های معدنی بر اساس شاخص‌های اساسی در سال 94 اظهار داشت: در این رابطه تعداد درخواست ثبت شده یک هزار و 451 فقره، تعداد پروانه اکتشاف صادره 45 فقره و بازدید نظارتی اکتشافی 300 مورد بوده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی استان آذربایجان‌غربی مساحت محدوده‌های گواهینامه‌های کشف استان را 146.624 کیلومتر مربع خواند و تصریح کرد: در این رابطه معادن دارای پروانه بهره‌برداری استان 437، پروانه‌های بهره‌برداری صادره 41 و طرح‌های بهره‌برداری واصله 87 فقره بوده است.

عابدپور میزان ظرفیت اسمی استخراج مواد معدنی طبقه یک استان را 11 میلیون و 977 هزار و 225 تن عنوان کرد و افزود: در این رابطه میزان استخراج سنگ‌های تزئینی یک میلیون و 730 هزار و 375 تن و میزان استخراج کل مواد معدنی 16 میلیون و 586 هزار و 400 تن بوده است.

تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۱

ماین وب...
ما را در سایت ماین وب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mineweb بازدید : 133 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 16:18

معدنکاران گیاه‌شناس

گروه معادن - خلاقیت زاده نیاز است. با کم شدن عیار معادن جهان و دشوارتر شدن فرآیندهای معدنکاری، هر روز خبر جدیدی از راهکارهای خلاقانه کارشناسان برای ادامه فعالیت‌های خود می‌شنویم.
به گزارش ماین نیوز، سازمان زمین‌شناسی ایالت بریتیش کلمبیای کانادا نتایج یک مطالعه معدنکاری نوآورانه را انتشار داد که از سوی شرکت خدمات اکتشافی «نوبل» این کشور انجام شده است.

در این مطالعه، پژوهشگران به دنبال درک این موضوع بودند که آیا از میزان فلزات نهفته در برگ درختانی مانند صنوبر می‌توان به کشفیات معدنی دست یافت یا نه؟ آنها امیدوارند که این موضوع قدم بزرگی به سمت اکتشاف‌های علمی‌تر در آینده باشد. به عنوان بخشی از این پروژه پژوهشی، ۴۲۱ نمونه از برگ‌ها و شاخه‌های کوچک درختان جمع‌آوری شد. این فرآیند ۶ روزه در ژوئن ۲۰۱۵م انجام شد، نمونه‌های سالم‌تر از درختان ۸۰ تا ۱۰۰ ساله صنوبر تهیه شد که وزن هر کدام از این نمونه‌ها به یک کیلوگرم می‌رسید. این اقدامات با استفاده از یک بالگرد انجام شد که بر فراز یک منطقه هزار کیلومتر مربعی در ایالت بریتیش کلمبیا پرواز می‌کرد.

بروس مادو، قائم‌مقام سازمان زمین‌شناسی بریتیش کلمبیا در گفت‌وگو با وب‌سایت تخصصی ماینینگ می‌گوید: «این موضوع اثبات شده که گیاهان مخروطی مانند صنوبر می‌توانند فلزات و سایر عناصر موجود را از خاک جذب کرده و در پوسته، شاخه‌ها و برگ‌های خود نگهداری کنند. ما با این دانسته به دنبال راهی هستیم تا بتوانیم دیدگاه مردم را درباره راه‌های اکتشاف و درک ظرفیت‌های معدنی یک ناحیه افزایش دهیم. »نتایج این مطالعه به صورت دقیق در کنفرانس‌های اکتشافی پیش‌رو در کانادا مورد بحث قرار خواهند گرفت.

سوار بر بالگرد

نمونه‌برداری از شاخه‌های بالای درختان به وسیله بالگرد می‌تواند یک شیوه پرسرعت برای اکتشاف باشد. این روش به ویژه برای مناطق غیرقابل دسترسی و وسیعی مانند مناطق کوهستانی واقع در بریتیش‌کلمبیا به کار خواهد رفت. سرزمین‌های این ایالت بسیار وسیع هستند و تنوع مواد معدنی در آنها بسیار زیاد است. این عوامل به اضافه وجود چند دریاچه و محدودیت جاده‌ها و راه‌های ایجاد شده، شیوه‌های سنتی نمونه‌گیری و اکتشافات تفصیلی را دشوار کرده است.

نمونه‌گیری در منطقه «چیلکوتین پلاتیو» انجام شد که فاصله اندکی با ذخایر معدنی کشف شده دارد. این منطقه در ۱۵ کیلومتری جنوب پروژه معدنکاری طلای «بلک‌واتر» قرار دارد که پیشنهاد ایجاد یک معدن روباز در آن ارائه شده است. ذخایر قطعی و احتمالی بلک‌واتر به ۸/۲ میلیون اونس طلا و ۶۰/۸ میلیون اونس نقره می‌رسد. رابین آرچدکین، رییس و مدیرعامل سازمان زمین‌شناسی بریتیش کلمبیا اضافه می‌کند: «برنامه نمونه‌گیری از شاخه‌های بالای درختان یک ماجراجویی جدید برای زمین‌شناسی ایالت ما است. ما پیش از این هم پروژه‌های کوچکی در این زمینه انجام داده بودیم اما این پروژه آزمایشی به دنبال آن است که نمونه‌گیری از درختان را در مقیاسی بزرگتر انجام دهد تا اثربخشی آن را بسنجد. »در چند سال گذشته، سازمان زمین‌شناسی ما با صرف ۴ میلیون دلار و استفاده از چندین تخصص و حوزه کارشناسی، پروژه «شناسایی منابع با استفاده از اکتشاف و دانش» را به پیش برده تا اطلاعات بیشتری از ۲۴ هزار کیلومتر سرزمین بریتیش کلمبیا به‌دست آورد. در صورتی که این شیوه، اثربخشی خود را نشان دهد، در آینده می‌توانیم شاهد تغییرات قابل توجهی در شیوه‌های اکتشافی و شناسایی مواد معدنی باشیم.

کشف ذخایر معدنی با بررسی گیاهان

در هر صورت، این نخستین باری نیست که از کاربرد گیاهان در معدنکاری صحبت می‌شود. چندی پیش هم از گیاهی سخن گفته شده بود که روی ذخایر الماس می‌روید. پژوهشگران یک گیاه خاردار شبه‌نخل را در غرب افریقا شناسایی کرده‌اند که تنها در نزدیکی الماس رشد کرده و می‌تواند به بهترین دوست شکارچیان این سنگ ارزشمند تبدیل شود. به گزارش «اکونومیک ژئولوژی» گیاه «پانادانوس کاندلابرام» به خاک‌های غنی از کیمبرلیت علاقه‌مند بوده که نوعی سنگ آذرین مرتبط با الماس است. این گیاه به ویژه در لیبی موجود بوده و می‌تواند به ابزاری کلیدی برای جویندگان الماس تبدیل شود. پیش از این هم گیاهان دیگری شناسایی شده بودند که با عناصری مانند مس ارتباط داشتند و از آنها به عنوان «ژئوبوتانی» یاد می‌شود اما به‌نظر می‌رسد که پانادانوس کاندلابرام نخستین گونه گیاهی است که روی معادن بالقوه الماس می‌روید. به‌نظر می‌رسد که این گیاه از منیزیم، پتاسیم و فسفر موجود در خاک کیمبرلیت تغذیه می‌کند. از مزایای این گیاه می‌توان به صرفه بودن آن در امر حفاری برای الماس اشاره کرد زیرا مناطق کمتری در جست‌وجو برای این سنگ ارزشمند مورد کاوش قرار خواهند گرفت.

کشت و برداشت فلزات

روش نوین دیگری که با تکیه بر زیست‌شناسی ابداع شده و هم‌اکنون بررسی اقتصادی آن در دستور کار دانشمندان قرار دارد، «فیتوماینینگ» نامیده می‌شود. این روش بر این اصل مبتنی است که گیاهان، فلزات و مواد آلی خاک میزبان خود را از طریق آب به داخل خود می‌کشند و از آن نگهداری می‌کنند. به این صورت غلظت فلزات مختلف در برگ‌ها یا دیگر اندام‌های گیاه‌های مشابه در زمین‌های متفاوت با یکدیگر فرق می‌کند. گروهی بین‌المللی از دانشمندان اعلام کردند که با تکیه بر این اصل و روش ابداعی‌شان (فیتو ماینینگ) می‌توانند طلا را از گیاهان کشت و برداشت کنند؛ روشی که از گیاهان برای استخراج ذرات این فلز ارزشمند از خاک استفاده می‌کند. تعدادی از گیاهان دارای توانایی طبیعی برای جذب فلزاتی مانند نیکل، کادمیوم و روی و همچنین انباشت آنها در برگ و ریشه‌های‌شان هستند. سال‌ها است که دانشمندان در حال کندوکاو چنین گیاهانی موسوم به «فوق‌انباشت‌کنندگان» برای برطرف‌کردن آلودگی هستند. با این حال، تاکنون انباشت‌کنندگان طلا شناخته‌شده نبوده‌اند، زیرا طلا به آسانی در آب حل نمی‌شود و بنابراین هیچ راه طبیعی برای گرفتن این ذرات از طریق ریشه این گیاهان وجود ندارد.

به گفته «کریس اندرسون» از دانشگاه «ماسی» نیوزیلند، در شرایط شیمیایی خاصی، می‌توان منجر به حل‌پذیری طلا شد. این روش هنوز هم برای تبدیل شدن به یک راه اقتصادی برای استخراج طلا، راهی طولانی پیش رو دارد و حتی ممکن است همانطور که بسیاری از پژوهشگران می‌گویند، هیچگاه نتواند به تولید فلز گرانبها کمک کند. با این حال، نقش آن در کنترل آلایندگی فعالیت‌های معدنی بسیار بااهمیت است و بار دیگر این نکته را یادآوری می‌کند که گیاهان تا چه اندازه در معدنکاری نقش دارند.

تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۰

کد مطلب: 31727

توصيه مطلب

۰

مرجع : روزنامه گسترش صمت

ماین وب...
ما را در سایت ماین وب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mineweb بازدید : 136 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 14:50

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد نسوز خبر داد

بخش‌های متوقف شده کارخانه منیزیم فعال می‌شود

گروه معادن >ساير حوزه ها - مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد نسوز گفت: از تابستان به تدریج بخش‌های متوقف شده این کارخانه منیزیوم شروع به تولید می‌کند.
بخش‌های متوقف شده کارخانه منیزیم فعال می‌شود
به گزارش ماین نیوز، علیرضا باقری اظهارکرد: مواد اولیه کارخانه، منیزیت معدنی استخراجی از معادن خراسان‌جنوبی و شمال سیستان بلوچستان تهیه می‌شود که محصولات این کارخانه در داخل کشور و عمدتا در تولید فولاد و فلزات غیر آهنی کاربرد دارد.

وی با اشاره به سال تاسیس کارخانه، ادامه داد: واحد سینترینگ این کارخانه با ظرفیت سالانه 30 هزار تن در سال 1367جواز تاسیس گرفته که در سال 1373به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد نسوز با بیان اینکه واحد دو کارخانه با ظرفیت 5000 تن در سال جواز تاسیس گرفته که در سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است، افزود: واحد گندله با ظرفیت 10 هزارتن، در سال 1381جواز تاسیس دریافت و در سال 1383به بهره برداری رسیده که با توجه به انجام طرح‌های افزایش ظرفیت پیاده شده، جمع محصولات قابل تولید در دو واحد فوق به 47 هزار و 500 تن در طول سال می‌رسد.

باقری با اشاره به وضعیت کنونی کارخانه بیان کرد: با توجه به رکود حاکم بر فضای اقتصاد کشور خصوصا بخش‌های عمرانی و صنعت ساختمان در شرایط آرمانی قرار ندارد ولی با تدابیری که در مدیریت منابع به کار بسته‌ایم با شرایط بحرانی نیز فاصله زیادی داریم.

وی تصریح کرد: تعداد کارکنان شاغل در معادن، کارخانه و دفاتر سازمانی در شرایط معمول حدود 370 نفر بوده که در سال جاری با توجه به کاهش ظرفیت تعدادی از کارگاه‌های تولیدی به 310 نفر رسیده است.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد نسوز با بیان اینکه در سال گذشته نزدیک به 37 هزار تن تولید داشته‌ایم، عنوان کرد: از این تعداد حدود 36 هزار تن آن به فروش رسیده در حالی که در سه سال قبل فروش سالانه به طور متوسط 46 هزار تن در سال بوده در حالی که حدود 17هزار تن کالای تولید شده فروش نرفته در انبارهای موجود است.

باقری با اشاره به دلایل تعطیلی بخش‌هایی از کارخانه منیزیم اکسید سربیشه بیان کرد: کاهش تقاضا برای محصولات در بازار و افزایش مطالبات از مشتریان به تدریج منابع این شرکت را برای تولید در حداکثر ظرفیت کاهش داد.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد نسوز ادامه داد: ناچار شدیم برای ایجاد تعادل میان منابع و مصارف خود پاره‌ای از تولیدات را که با عدم تقاضای بیشتری در بازار مواجه بوده، به صورت موقت متوقف کنیم.

باقری در خصوص مشکلات پیش روی کارخانه، یادآورشد: کاهش تقاضا و کمبود نقدینگی به علت عدم امکان ایفای تعهدات توسط مشتریان بلافصل که علت آن نیز وضعیت نامناسب کسب کار تولید کنندگان فولاد در کشور است.

وی با بیان اینکه مسئولان استان در حد توان و امکانات خویش از هیچ کمک و حمایتی از این شرکت دریغ نکرده‌اند، خاطر نشان کرد: مشکلات این بنگاه ریشه در مسایل کلان اقتصادی کشور داشته که امیدواریم با تسریع و استمرار اجرای سیاست‌های خروج از رکود توسط دولت برطرف شود.

تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۸

کد مطلب: 31728

توصيه مطلب

۰

مرجع : خبرگزاری ايسنا

ماین وب...
ما را در سایت ماین وب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mineweb بازدید : 137 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 14:50

تولید ۲۵ میلیون تن کنسانتره سنگ آهن توسط بزرگان سنگ آهن

گروه معادن >سنگ آهن - شرکت های بزرگ معدنی ایران طی سال 94، بیش از 25 میلیون تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند.
تولید 25 میلیون تن کنسانتره سنگ آهن توسط بزرگان سنگ آهن
به گزارش ماین نیوز، تولیدکنندگان بزرگ سنگ آهن کشور شامل گل گهر، چادرملو، سنگان، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه و سنگ آهن مرکزی از ابتدای فروردین تا پایان اسفندماه سال گذشته، 25 میلیون و 797 هزار و 898 تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال 93 (25 میلیون و 709 هزار و 416 تن)، حاکی از افزایش 3 دهم درصدی آن است.

در میان شرکت های تولیدکننده، «گل گهر» 10 میلیون و 162 هزار و 92 تن، «چادرملو» 8 میلیون و 721 هزار و 922 تن، «سنگ آهن مرکزی» 3 میلیون و 470 هزار و 710 تن، «توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» 2 میلیون و 507 هزار و 791 تن و «سنگان» 935 هزار و 383 تن بود.

همچنین 8 شرکت بزرگ معدنی طی 12 ماهه سال گذشته، 7 میلیون و 89 هزار و 169 تن سنگ آهن دانه بندی تولید کردند که نسبت به میزان تولید مدت مشابه سال گذشته (10 میلیون و 908 هزار و 208 تن)، 35 درصد کاهش نشان می دهد که این امر نشان از تطبیق شرایط تولید با میزان تقاضای بازار می دهد.

از این میزان، شرکت سنگان «2 میلیون و 466 هزار و 169 تن»، مرکزی «یک میلیون و 648 هزار و 572 تن»، جلال آباد «870 هزار و 859 تن»، فلات مرکزی «668 هزار و 962 تن»، چادرملو، «621 هزار و 325 تن»، میشدوان «553 هزار و 255 تن»، سیرجان «242 هزار و 927 تن» و گل گهر «17 هزار و 100 تن» تولید کرده است.

تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۳

کد مطلب: 31729

توصيه مطلب

۰

ماین وب...
ما را در سایت ماین وب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mineweb بازدید : 150 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 14:50

پیتر مارکوس اعلام کرد:

تولید ۵۵ میلیون تن فولاد تا ۱۴۰۴ غیرممکن است

ظرفیت 36 میلیون تن واقعی‌تر است/پایین بودن هزینه تولید سنگ آهن در ایران

تولید 55 میلیون تن فولاد تا 1404 غیرممکن است
به گزارش ماین نیوز، به منظور تهیه این گزارش، پیتر مارکوس موسس و بنیانگذار ورلد استیل داینامیکس و از صاحب‌نظران برجسته صنعت و بازار فولاد جهان از شرکت‌های بزرگ فولادسازی و سنگ آهنی کشور بازدید کرده و با مدیران عامل و کارشناسان این مجموعه‌ها مصاحبه کرده است.

خلاصه گزارش به این شرح است:

➖ برنامه افزایش ظرفیت فولاد به 55 میلیون تن واقعی نیست و لازمه آن رشد 13.1 درصدی تولید است. این در حالی است که بالاترین ارقام رشد تولید فولاد دنیا فعلا مربوط به هند با رقم 6.8 درصد است. برای ایران به نظر می‌رسد ظرفیت چشم‌انداز 36 میلیون تن برای ایران واقعی‌تر باشد.

➖ تقویت ریال در برابر دلار، هزینه تامین مالی بالا، عدم کمک دولت، کمبود آب، اتمام ذخایر سنگ آهن روباز و حرکت به سمت معادن زیرزمینی، کمبود خطوط ریلی و بهره‌وری پایین منابع انسانی در آینده فشار هزینه‌ای زیادی به فولادسازان ایران وارد می‌کند.

➖ حاشیه سود (قبل از کسر مالیات و استهلاک) در فولاد مبارکه ناشی از افت قیمت و تقاضا از 30 به 5 درصد کاهش یافته است.

➖ چین قطعا قادر به حفظ قیمت‌های صادراتی پایین نبوده و در این راه شکست می‌خورد و قیمت‌ها افزایش می‌یابد.

➖ هزینه تولید سنگ آهن در ایران و گندله تقریبا برابر با فروش شرکت واله برزیل و جزو پایین‌ترین‌ها در دنیا است.

➖ ذخیره معدنی گل گهر 650 میلیون تن است که تنها 240 میلیون تن آن روباز است (با هزینه تولید پایین)

در ادامه گزارش به مقایسه صنعت فولاد ایران و چین و جزییات مزایا و تهدیدهای توسعه فولاد ایران می‌پردازد و ضمن بررسی وضعیت معادن سنگ آهن ایران، آن‌را با رقبای بین‌المللی مقایسه می‌کند.

به گزارش ماین نیوز، پیتر مارکوس در حالی در گزارش خود تحقق هدف تولید 55 میلیون تن فولاد تا سال 1404 را بسیار بعید و غیرممکن توصف کرده که پیشتر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران نیز در گزارشی تحقق این هدف را زیر سوال برده بود. همچنین بسیاری از صاحب نظران و فعالان حوزه سنگ آهن و فولاد کشور نیز نسبت به تحقق هدف یادشده ابراز تردید کرده‌اند. با این وجود مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنان بر تحقق هدف تولید 55 میلیون تن فولاد تا 1404 تاکید داشته و هرگونه اصلاحی را در طرح جامع فولاد رد کرده‌اند.

برای دریافت گزارش کامل پیتر مارکوس در مورد وضعیت صنعت فولاد اینجا کلیک نمایید.

تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۰۲

کد مطلب: 31720

توصيه مطلب

۰

ماین وب...
ما را در سایت ماین وب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mineweb بازدید : 120 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 10:27

به گزارش ماین نیوز، در همین راستا صادرات 150 هزار تن سیمان و کلینکر به کشورهای CIS در سال‌ جاری توسط این شرکت در دستور کار قرار گرفته است.

این گزارش می افزاید، سیمان خزر به عنوان بزرگترین واحد صنعتی استان گیلان موفق به عقد قرارداد اولین پارت 10 هزار تنی صادرات کلینکر تیپ 2 پرتلند از طریق بندر انزلی شده است.

منصور نجفی، مهمترین اقدام خود در شرکت سیمان خزر و در این مدت کوتاه را اصلاح و ارتقای کیفیت سیمان تولیدی در کارخانه سیمان خزر عنوان کرد و گفت: در کنار ارتقای کیفیت، برنامه تولید 70 درصد ظرفیت تولید را تدوین کرده‌ایم و سودی را که به بورس اعلام کرده‌ایم را محقق خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت سیمان خزر ضمن اشاره به چالش های عمده صنعت سیمان گفت: سیمان خزر با توجه به موقعیتی که دارد و رقابت ناسالمی که در شمال کشور بین شرکت‌های سیمانی حاکم است، در سال 94 در محدوده 50 درصد ظرفیت اسمی توانستیم تولید و عرضه کنیم، بنابراین برنامه هایی که برای سال جدید تدوین کرده ایم، افزایش تولید و عرضه است، تا بتوانیم سود به صاحبان سهام به ارمغان بیاوریم.

او ادامه داد:‌ امروزه انجمن سیمان برنامه های خوبی را تدوین کرده است، تا شاید مقداری عرضه و تقاضا را متعادل کند و قیمت‌ها را به قیمت مصوب نزدیک کند.

او به برنامه ریزی شرکت سیمان خزر به منظور تولید 70 درصد ظرفیت اشاره کرد و گفت: طبق برنامه انجمن به دنبال افزایش تولید تا 70 درصد ظرفیت هستیم و در کنارش ضمن ارتقاء و اصلاح کیفی، تابع سیاست‌های هلدینگ فارس و خوزستان خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت سیمان خزر ادامه داد: آنچه که در سیمان خزر از اهمیت بالایی برخوردارست، این است که در کنار قیمت، کیفیت موردنیاز مصرف کنندگان را تامین کنند و براساس برنامه ریزی های صورت گرفته نباید مشتریان سیمان خزر نگرانی در این زمینه داشته باشند.

نگاهی به برنامه های شرکت سیمان خزر در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل

منصور نجفی تعریف تخصص و کار برای نیروی انسانی این شرکت را از جمله برنامه های سیمان خزر در سال جاری دانست و گفت: هم اکنون در سیمان خزر 440 نفر نیرو داریم و با همکاری یکدیگر به دنبال آن هستیم تا با تولید بیشتر و ارتقای کیفیت برای پرسنل کار مناسب تعریف کنیم.

او تاکید کرد: نیروهای انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه شرکت باید ارتقا پیدا کنند، بنابراین آموزش‌های کاربردی را برای منابع انسانی پیش بینی کرده‌ایم تا این آموزش‌ها را اعمال کنیم و منابع انسانی را از بعد توانمندی‌اشان ارتقا خواهیم داد.

نجفی ادامه داد: نظم و نظام بنگاه اقتصادی را در مجموعه برقرار می‌کنیم و فرهنگ صنعتی که معمولا در بنگاه‌های صنعتی حاکم است را در مجموعه سیمان خزر حاکم خواهیم کرد.

نجفی گفت: کمیته‌ها و کارگروه‌های مختلفی را که از قبل در مجموعه وجود داشته است را توسعه داده و فعال خواهیم کرد، به نوعی که تمام پرسنل را درگیر کار می‌کنیم. بحث کمیته پیشنهادات و نظام پیشنهادات را با فعال‌سازی دبیرخانه نظام پیبشنهادات در مجموعه سیمان خزر فعال خواهیم کرد تا همه پرسنل در کلیه سطوح سازمانی مشارکت داشته باشند و در ارتقا و بهره‌وری سازمان برنامه‌های متنوعی داریم. در حوزه فنی و تولید اشکلات فنی را از زمان اجرای پروژه افزایش ظرفیت در خط تولید داریم و برنامه‌ریزی کرده‌ایم که براساس نقدینگی شرکت برطرف کنیم.

او گفت: اشکلاتی از جمله آماده سازی مواد خام و سالن مواد خا‌م‌مان را به تجهیزاتی از جمله ریکلایمر و استاکر مجهز خواهیم کرد و اشکالات فنی را برطرف می‌کنیم.

مدیرعامل سیمان خزر ادامه داد: سیستم ترنسپورت مواد کارخانه اشکلاتی دارد که برطرف می‌کنیم و تلاش می‌کنیم که اشکلات فنی آسیاب مواد غلطکی را که تکنولوژی آتوکس اف ال اس است را برطرف کنیم و آسیاب مواد را به ظرفیت برسانیم.

او به لزوم کاهش قیمت تمام شده اشاره کرد و توضیح داد: در حوزه کاهش قیمت تمام شده یکی از معضلاتی که سیمان خزر دارد‌، بالا بودن قیمت تمام شده است، به همین منظور کمیته کاهش قیمت تمام شده را فعال کرده‌ایم تا با تولید سیمان‌های آمیخته با اعمال مدیریت روی قطعات یدکی مصرفی با کاهش قیمت تمام شده مواد اولیه‌امان قیمت تمام شده را مقداری کاهش دهیم.

نجفی گفت: روی مصارف حامل‌های انرژی مصرفی‌امان از جمله برق و گاز مصرفی با فعال کردن کمیته‌های انرژی و برنامه‌هایی که در پروژه‌ها تدوین شده است، مصارف انرژی را کاهش می‌دهیم و بهره‌وری منابع انسانی را ارتقا خواهیم داد که در مجموع قیمت تمام شده محصول را که هم اکنون بالاست، کاهش یابد. در حوزه تامین مواد اولیه، منطقه‌ای که کارخانه سیمان خزر واقع شده است، خزر از جمله جاهایی است که با چالش‌هایی مواجه است، البته برنامه‌ریزی‌های خوبی در این زمینه شده است که اندیس‌های معدنی مختلف را فعال کنیم.

او ادامه داد: در راستای کاهش قیمت تمام شده‌، مواد اولیه و افزایش کیفیت اندیس‌هایی را فعال می‌کنیم که از بعد آنالیز مواد و آنالیز شیمیایی سیمان در نقطه بهتری باشند.

او گفت: از نقطه نظر نرم افزاری و سخت افزاری کل خط را پایش می‌کنیم که محصول نا‌منطبقی تولید و عرضه نشود و این تفویض اختیار هم به مدیر کنترل کیفیت داده شده است که هرجا احساس کرد‌، محصول غیرمنطبق تولید می‌شود، سیستم را متوقف کند.

نجفی به تقویت ساختار فروش در سیمان خزر اشاره کرد و گفت: در حوزه فروش، باکس‌های مهندسی فروش و باکس‌های بازاریابی و صادرات را فعال کردیم. فروش را با به‌کارگیری آدم‌های توانمند تقویت کردیم که در این مدت کوتاه اثر خود را نشان داده است.

او ادامه داد: از نظر افزایش فروش در تحویل سیمان موضوع فروش مویرگی را جدا پیگیری می‌کنیم تا سیمان را به عاملین توزیع بدهیم، تا به‌جای اینکه چند مشتری عمده داشته باشیم، تعداد کثیری از عاملین را داشته باشیم که از بعد فروش با مشکلی مواجه نشویم.

او ضمن امیدواری نسبت به افزایش و تثبیت نرخ ارزی سیمان گفت: با نرخ‌های مصوب سیمان را عرضه کنیم و در این راستا تابع سیاست‌های کارشناسی شده و خوب هلدینگ هستیم

سوآب سیمان به پاکستان اقدامی با تدبیر و راهگشا

منصور نجفی به برنامه ریزی های هلدینگ در سطح کلان اشاره کرد و گفت: برنامه‌هایی که به‌ درستی در سطح کلان برنامه‌ریزی می‌شود، نیز راهگشا خواهد بود. از جمله اقدامات مدیریت محترم هلدینگ فارس و خوزستان طرح سوآپ سیمان به پاکستان است که سبب خواهد شد عرضه و تقاضا در صنعت سیمان کشورمان متعادل شود.

او توضیح داد: ایشان در سفر اخیرشان به پاکستان در هیات ریاست محترم جمهوری موضوع سوآپ سیمان را مطرح کردند، اینگونه صنعت سیمان کشورمان خواهد توانست، بخشی از سیمان تولیدی در کشور را از طریق سوآپ به پاکستان صادر کند. تنها راهکار ما در کوتاه مدت این است که صادرات سیمان را برقرار کنیم. زیرا در شرایط کنونی بعید می‌دانم که در مصرف داخلی اتفاق خاصی بیافتد.

درباره سیمان خزر

شرکت سیمان خزر فعالیت خود را از سال 1366 با تولید سیمان با ظرفیت اسمی دو هزار تن در روز و با ظرفیت عملی یک هزار و 700 تن در روز آغاز نموده است. با توجه به نیاز روز افزون سیمان در استان گیلان و ناکارآمدی تکنولوژیکی از جمله مصارف بالای ویژه انرژی و راندمان پایین ماشین آلات، مدیریت شرکت با تصویب شرکت سیمان فارس و خوزستان تصمیم می‌گیرد که طرح توسعه کارخانه را از دو هزار تن در روز به چهار هزار تن در روز را اجرایی نماید که این امر با انتخاب ماشین آلات و مشاورین مربوطه و نهایتا انجام طرح افزایش ظرفیت در دی ماه 1387 محقق شده و شرکت با بهره‌برداری از پروژه افزایش ظرفیت خود به ظرفیت اسمی 4 هزار تن در روز دسترسی پیدا می‌کند. در نتیجه اجرای این طرح بخشی از ماشین آلات به طور بنیادی تغییر می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به دپارتمان مواد خام و بخش‌های عمده‌ای از کوره اشاره نمود. همچنین با توجه به افزایش تولید کلینکر و عدم کفایت ظرفیت سایشی کلینکر، یک دستگاه آسیای گلوله‌ای جدید با ظرفیت اسمی 145 تن در ساعت نیز نصب و راه اندازی گردید. ولی بخش‌های دیگری از کارخانه از جمله سالن اختلاط مواد، سنگ شکن، آسیای قدیمی 120 تنی سیمان و دپارتمان بارگیرخانه بدون تغییر یا با تغییرات ناچیزی به کار گرفته می شوند . در حال حاضر در دپارتمان مواد خام از یک دستگاه آسیای غلطکی کمپانی FLS موسوم به ATOX 50 با ظرفیت 435 تن در ساعت و در دپارتمان پخت از تکنولوژی FLS و سیستم SF Cross Bar استفاده می‌شود. در دپارتمان سیمان، علاوه بر آسیای قدیمی گلوله‌ای 120 تنی فولس آلپین از یک دستگاه آسیای گلوله ای جدید سنتر درایو کمپانی FLS با ظرفیت 145 تن در ساعت نیز استفاده می‌گردد. در بارگیرخانه نیز علاوه بر پکرهای قدیمی Hover & Booker که بازسازی دیجیتال شده‌اند، از یک دستگاه پکر جدید ventomatic نیز از شهریور 1388 به‌کار گرفته شده است. تجهیزات برقی شامل الکتروموتورهای فشار متوسط و درایوها عموما از کمپانی ABB سوییس هستند و سیستم کنترل و اتوماسیون نیز از شرکت FLSA است.

تولید در سیمان خزر

ظرفیت اسمی سیمان خزر 4 هزار تن است و ظرفیت تولید یک میلیون و 200 هزار تن کلینکر و یک میلیون و 400 هزار تن سیمان را دارد. این کارخانه قابلیت تولید سیمان پرتلند پوزولان، پوزولانی ویژه، سیمان تیپ یک و تیپ دو ، سیمان های 325-1، 425-1 و 525-1 و تیپ 5 را دارد.

صادرات

این شرکت برای صادرات به کشورهای حوزه CIS از طریق بندرانزلی برنامه ریزی دارد و در اولین ماه سال جاری موفق به عقد قرارداد صادرات به کشور روسیه شده است.

استانداردها

تولید سیمان در کارخانه سیمان خزر براساس استاندارد ملی ایران و استانداردهای بین المللی EN اروپا و GOST روسیه است.

تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۲

ماین وب...
ما را در سایت ماین وب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mineweb بازدید : 138 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 8:55

آشنایی با طرح توسعه و تسهیل سرمایه‌گذاری شرق کشور

گروه معادن - به منظور پایش و اجرای سیاست‌های مرتبط با اقتصاد مقاومتی، دولت اقدام به تشکیل کارگروهی به نام "ستاد اقتصاد مقاومتی" به ریاست "معاون اول رئیس جمهوری" کرده و طرح‌های همراستا با این سیاست‌ها را شناسایی و در اولویت تامین مالی قرار می‌دهد.
آشنایی با طرح توسعه و تسهیل سرمایه‌گذاری شرق کشور
به گزارش ماین نیوز، در این راستا، ایمیدرو با هدف بهره‌برداری از ذخایر 900 میلیارد دلاری معادن افغانستان (گزارش سازمان زمین شناسی آمریکا) در جهت تکمیل زنجیره ارزش واحدهای فراوری داخل ایران و همچنین توسعه معدنی استان‌های شرقی کشور، طرحی تعریف و به ستاد فوق ارائه کرد که در جلسه هفته گذشته مطرح و مصوب شد.

مهدی کرباسیان رئیس هیات عامل ایمیدرو به عنوان مجری این طرح ملی و استراتژیک پیشنهاد شده و شرح خدمات و اهداف عمومی آن مطابق زیر است.

تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۳

کد مطلب: 31716

توصيه مطلب

۰

ماین وب...
ما را در سایت ماین وب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mineweb بازدید : 120 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 21:36

جزئیات جلسه امروز ایمیدرو و راه‌آهن؛

سهم ۴۶.۷ درصدی حمل‌ونقل ریلی در جابه‌جایی مواد معدنی کشور

گروه معادن - در جلسه مشترک امروز ایمیدرو و راه آهن گزارشی درباره عملکرد حمل ریلی و جاده‌ای 4 سال اخیر ارائه شد. همچنین به پیشنهاد مهدی کرباسیان، مقرر شد کمیته‌ای مشترک از 2 سازمان پیگیر تامین مالی احداث خطوط ریلی سنگان از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران خارجی باشد.
سهم 46.7 درصدی حمل‌ونقل ریلی در جابه‌جایی مواد معدنی کشور
به گزارش ماین نیوز، در 4 سال اخیر تناژ حمل و نقل مواد معدنی از 63.8 میلیون تن در سال 92 به 46.2 میلیون تن به دلیل افت تقاضای داخل و خارج کاهش یافته و عمده این کاهش بار در بخش جاده‌ای صورت گرفته که منجر به رشد سهم بخش ریلی از کل حمل و نقل مواد معدنی از 35 به 46.8 درصد شده است.

در دنیا مزیت راه آهن هزینه حمل ارزان‌تر است. مثلا هزینه حمل ریلی استرالیا یک چهارم ایران است که یکی از دلایل آن بار محوری 40 تنی استرالیا به جای 20 تنی ایران است. طبق نظر پورسیدآقایی، مدیرعامل شرکت راه آهن قرار است بار محوری مسیر بافق-اصفهان بر مبنای 30 تن طراحی و اجرا شود که به افزایش وزن قابل حمل واگن‌های 4 محوره (از 80 به 120 تن) و کاهش هزینه کمک شایانی می‌کند.

برای دریافت گزارش کامل اینجا را کلیک نمایید.

تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۵۸

کد مطلب: 31717

توصيه مطلب

۰

ماین وب...
ما را در سایت ماین وب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mineweb بازدید : 166 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 21:36

آخرین وضعیت احداث آلومینیوم جنوب+عکس

گروه صنایع معدنی >آلومینیوم - ایمیدرو با سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری (از محل فاینانس چین) به کمک بخش خصوصی در حال احداث یک واحد تولید شمش آلومینیوم در منطقه ویژه لامرد (ناحیه عسلویه) است تا بتواند با استفاده از مزیت گاز طبیعی ایران، نسبت به تولید و صادرات این محصول انرژی‌بر اقدام کند.
به گزارش ماین نیوز، تولید هر کیلوگرم شمش آلومینیوم حدود 14 کیلووات ساعت برق مصرف می‌کند که معادل 4.4 مترمکعب گاز طبیعی است. مصرف روزانه گاز طبیعی شرکت آلومینیوم جنوب با ظرفیت تولید 300 هزار تن شمش آلومینیوم حدود 3.6 میلیون مترمکعب گاز طبیعی و یا حدود 12 درصد یک فاز پارس جنوبی است.

تصاویر زیر مربوط به مراحل طرح فعلی حدود یک ماه پیش است.


تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۲

کد مطلب: 31718

توصيه مطلب

۰

ماین وب...
ما را در سایت ماین وب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mineweb بازدید : 130 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 21:36